Насловна / Разно / Угледни час – „Прича о дечаку и Месецу“

Угледни час – „Прича о дечаку и Месецу“

Извештај са Угледног часа

Дана 16.03.2015. године одржала сам Угледни час, (двочас) из српског језика. Из књижевности обрађена је наставна јединица „Прича о дечаку и месецу“, Бранка В.Радичевића.   У уводном делу часа, за загревање, ученици су откривали скривени појам  кроз одговарање на 7 питања. Скривена реч је била Месец. У даљем току уводног дела часа одслушали су песму „Док месец сја“. Затим сам им путем слајдова приказала  Месец као природни сателит Земље, упознала их са природном појавом Месечевих мена и сазнали су понешто о Јурију Гагарину и Валентини Терјашковој, као првим људима који су летели на Месец. После овога најавила сам наставну јединицу „Прича о дечаку и Месецу“, и записала наслов приче и име аутора на табли где сам већ раније залепила сцену са ликовима и предметима из приче.

Пустила сам причу у интерпретацији глумца, а након тога уследило је читање приче од стране ученика, са задатком да издвоје и подвуку непознате речи. Уследило је објашњење непознатих речи, одређивање места и времена вршења радње ,као и одређивање ликова у причи.  Путем слајдова у презентацији заједно смо проверили тачност ученичких одговора. Затим им је прича путем слајдова укратко препричана кроз осам целина, након чега је уследио први групни рад. Ученици су извукли цедуљице са називима група (Месец, Земља, Радојица, тврдица)и добили листиће на којима су испретураним редоследом дати називи целина, лист од блока, маказе и лепак. Задатак је био да исеку наслове целина и залепе их на лист од блока по редоследу догађања у причи. За овај задатак дато им је временско ограничење у трајању од 10 минута. По завршетку рада, сваки представник групе прочитао је решење задатка за своју групу. Тачност решења проверена је на слајду презентације, и закључили смо да је само једна група у потпуности решила задатак.Поново су приступили извлачењу цедуљица. Овог пута задатак по групама био је да на три добијена листића са ликом Месеца, Земље и тврдице залепе особине ових ликова. По завршетку задатка, свака група је прочитала своја решења. Затим смо сва та решења проверили на слајдовима везаним за особине ликова. Сада је дошла на ред анализа приче кроз одговарање на питања путовањем кроз „станице“: МЕСЕЦ, РАДОЈИЦА, ЗЕМЉА и ТВРДИЦА. Задржавање у свакој станици било је максимално пет минута. Неки чланови група су и у краћем року успели да реше задатке, тако да је било и нестрпљења и жеље да што пре пропутују кроз станице. Али ипак морали су да буду стрпљиви и да чекају своје другаре да заврше задатке у одређеној станици. Након путовања, спојила сам све одговоре једне групе и ученици су прочитали и упоредили међусобно одговоре.   За завршни део часа оставила сам игру „Играње улога“. Ученици су извукли цедуљице са ликом дечака, месеца, тврдице и становника села (први, други, трећи и четврти) и добили време од пет минута да се укратко договоре и пред сценом на табли одглуме причу. Схватили су свој задатак и након краћег договора стидљиво али занимљиво и успешно одглумили причу. Овај део часа нас је све развеселио и насмејао. За домаћи задатак добили су да пронађу неке занимљивости о Месецу и науче да читају и усмено препричавају причу. На крају часа пуни лепих утисака ученици и колеге  дали су свој коментар и оцену овог двочаса попуњавањем евалуационих листића.

Наставник разредне наставе:         Смиља Миленовић

2015-03-11 10.42.38 2015-03-11 10.44.22 2015-03-12 17.12.31 2015-03-13 13.42.12 2015-03-13 13.44.29 2015-03-13 22.45.20 2015-03-16 09.43.49 2015-03-16 09.45.49 2015-03-16 10.10.05 2015-03-16 10.11.33 2015-03-16 10.11.55 2015-03-16 10.12.43 2015-03-16 10.27.27 2015-03-16 11.19.10 2015-03-16 11.22.34 2015-03-16 11.26.27 2015-03-16 11.29.24