У оквиру пројекта Професионална оријентација, ученици осмог разреда учесвују у рaдионицама које би требало да им помогну у избору средње школе, односно будућег занимања. Једна од тих радионица била је Особине и интересовања у светлу родне равноправности. Циљ ове радионице био је развијање свести о родној равноправности, као и о поштовању других људи, са свим својим специфичностима и одликама.
У уводном делу радионице, ученици су набројали опште карактеристике жена и мушкараца, дајући одговоре на питања Какве су жене? и Какви су мушкарци?. Затим су подељени у две групе и на зеленим цедуљама исписали најтипичније особине мушкараца, а на црвеним особине жена. Као типичне особине жена навели су да су вредне, уредне, сналажљиве, лепе и амбициозне, а за мушкарце да су храбри, снажни, јаки, амбициозни, паметни и да су бољи спортисти од жена. Затим су представници група залепили цедуље на таблу, па се повела и дискусија међу ученицима. Упознати су са појмом стереотипа.
Имајући у виду особине о којима су разговарали, ученици су изнели своје мишљење о томе која занимања више одговарају мушкарцима, а која женама. Рекли су да су жене боље учитељице и куварице, а да су мушкарци бољи спортисти и возачи. Потом се водила дискусија на ту тему. Објашњено им је да су то уврежени стереотипи и да, на пример, жене могу бити успешна војна лица, а мушкарци учитељи или медицински техничари и да не треба делити професије на „мушке“ и „женске“. Ученици су се сложили са тим, наводећи своје примере.
Као закључак је установљено да је свако од нас јединствена особа са уникатном комбинацијом особина, способности и интересовања и да професија којом ће се бавити зависи од тога, а не од чињенице да ли су женског или мушког пола.
Кристина Ђорђевић, одељенски старешина